Äntligen lite färg på Göteborgs gator!
Nyligen rullade våra första “Bus Domination” ut på Göteborgs gator. Helfolierade bussar som ger ett skarpt intryck. Annonsörerna Lyko och Rix FM hamnar mitt i blickfånget dessa gråmulna dagar.
Vi på fm reklam har en rad nyheter i portföljen inför 2022 och vi forsätter att leverera dem en efter en. Först ut med helfolierade bussar förstärkta med dominant annonsering inne i fordonen är Lyko och Rix FM. Två kreativa annonsörer med kampanjer där man tänkt till kring såväl kanal som mottagare i budskap och utformning.
Lyko leker loss och nyttjar både bussens utsida och insida på ett fyndigt och smart sätt.
”Bus Domination är ett extremt lekfullt format som passar perfekt till Lykos koncept ”Your Beauty Playground” som går ut på att man ska ”leka loss” med alla de tusentals skönhetsprodukter som Lyko har på sin sajt”, säger Camilla Blomberg på Tre Kronor Media som ansvarat för mediaköpet av Lykokampanjen.
Med Bus Domination kan man visa sitt varumärkes alla sidor. En heltäckt buss blir som en rullande stortavla och gör ett verkligt intryck och ett intressant inslag i gatubilden. Det kreativa lösningarna är många.
”Vi älskar att kombinera stora impact-format med räckvidds-format. Det ger oss en chans att jobba både med varumärke och taktiskt. Det bästa med att synas i kollektivtrafiken är att det är ett format som fångar upp folk i rörelse – perfekt nu när samhället öppnar upp igen!” menar Camilla.
Fler av våra kreativa format i kollektivtrafiken hittar du här.