Stort intresse för fm reklams trafikreklam och bubbel på Jacy’z.

Det var ett stort intresse och blev en lyckad tillställning när fm reklam bjöd in till vernissage och mingel med trafikreklam i fokus på nya Jacy’z Hotel & Resort i Göteborg. Drygt 90 media- och reklamköpare och reklambyrå-representanter togs emot med bubbel och tilltugg på Esse Groups nya heta hotell Jacy’z i Göteborg. Eftermiddagens vernissage- och relationsmingel bjöd inte bara på en uppvisning av trafikreklam i en ny tappning, utan även en möjlighet för besökare att få en unik porträttmålning utförd på plats av den skickliga konstnärinnan Astrid Vos, en rundtur på det nya hotellet samt att ta del av erbjudanden och delta i tävlingar. 

– Den här eftermiddagen visade sig vara ett nytt och uppskattat sätt att träffas och presentera våra produkter inom trafikreklam på, säger Jennie Eriksson på fm reklam. Vi är både överraskade och glada över såväl intresset som responsen. 

Sofia på Scream Media bekräftar upplevelsen:
– Det var en trevlig eftermiddag. Dels att få möjlighet att se kampanjer som gått och få en helhetsbild av trafikreklam som reklamkanal, men självklart även att bli porträttmålad, uppleva hotellet och att träffa branschkollegor och säljare i en trevlig atmosfär. Ett väl genomfört och genomtänkt event av fm reklam. 

Felicia Christensson på Mardi Gras instämmer;
– Ett trevligt och annorlunda event med vernissage som var inspirerande. Mötet med nya härliga personer och att få se det nya hotellet var absolut ett plus. Hoppas på fler sådana kvällar.

Trafikreklam ligger rätt i tiden med klimatsmart resande samt att det är en schysst mediakanal. Generellt är människor positivt inställda till trafikreklam enligt flera undersökningar från bland annat Novus, det är inte en påtvingande kanal utan tillför mycket till stadsbilden. Tillsammans med fm reklam kan företag skapa en maxad storstadskampanj eller nå ut i mindre orter vid tex en lokal nyöppning. Det finns möjligheter för alla och få andra medier når samma effekt och räckvidd.

– Vi tror att många upplever trafikreklam som dyrt, krångligt och gammaldags. Så är det inte, menar Jennie. Vi har under året haft möjlighet att fräscha upp vår produktportfölj men nya kreativa ytor. Vår nyhet Tram Domination är långt ifrån gammaldags, den andas nutid, elegans och framför allt skapar den en otrolig impact som vi är riktigt stolta över. Trafikreklam är ju ett av det sista massmediet och vi når ut till så otroligt mycket människor under våra kampanjer så kontaktkostnaden ligger långt under snittet på marknaden skulle jag säga, fortsätter hon. Vår ambition är också att göra det ännu lättare att planera och hitta rätt kampanj, framför allt på lokalt på orten. Vi vill underlätta hela kundresan.

Sedan fm reklam tagit över ansvaret för försäljning av Västtrafiks annonsytor genomförs kontinuerligt mätningar på kampanjer och kommunikation som rullats ut. Resultaten är tydliga; rätt budskap på rätt ställe på de invändiga och utvändiga ytorna på Västtrafiks fordons ger mycket bra resultat. Med smarta kreativa lösningar och genomtänkta budskap nås en bred målgrupp med hög frekvens. Många undersökningar har även visat att kampanjer lyckats nå segment av befolkningen som annars är svåra att nå med riktad kommunikation. 

Efter den uppskattade eftermiddagen planerar fm reklam fler liknande event. 
– Vi vill nå ut till alla reklam- och mediaköpare, marknadsansvariga och mediaplanerare på såväl byråer som inhouse och på kommuner runt om i Västra Götaland, för vi vet att det vi har att erbjuda ger stor effekt, säger Mats Heed, VD på fm reklam. 

Följ fm reklam på LinkedIn in för senaste nytt och nästa möjlighet att uppleva trafikreklam. Här kan du läsa mer om trafikreklam på Västtrafik, MTRX och vår nya impact skärm på Avenyn. Och här hittar du de bästa erbjudandena på trafikreklam i Göteborg och på lokala mindre orter just nu. Tveka inte att kontakta fm reklam för att få veta mer. All kontaktinformation hittar du här